Hoe krijgen wij als we bollen planten in het najaar, toch een gezellige bak in de winter?

Wij willen dit najaar in potten/bakken op ons balkon tulpenbolletjes gaan planten om zo in het volgend voorjaar een vrolijk balkon te krijgen.
Zijn er mogelijkheden om tijdens de winterperiode deze zelfde potten/bakken wat te verfraaien met andere planten zodat het wat "gezelliger" is dan lege potten/bakken

Toegevoegd na 9 minuten:
En die werken hetzelfde maar dan in een andere tijd? bloei, op tijd knippen, bladen drogen en bewaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Ja hoor, dat kan. Dan plant je in diezelfde bakken ook bollen die in de winter opkomen. Bij een tuincentrum kunnen ze je precies vertellen wat je dan het beste kunt nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook leuk zijn winterviolen in de bakken, dat geeft een winter lang kleur aan de bakken, zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plant tussen de bollen, winterviolen, winterbloeiende heide, wintergroene hebe in allerlei kleuren, Scimmia in soorten, lavendel, buxus enz. zo veel soorten die wintergroen en geschikt zijn voor bakken.!