mag je vloeibare plantenvoeding gieten op de grond waarin je tuinkruiden hebt geplant?

mag terrasen balkonplantenvoeding op tuinkruiden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Het beste antwoord

Bemesten met een vloeibare kunstmest in de juiste dosering, geef je pas aan de kruiden, als de groei een beetje achterop raakt.
Dus ook nooit mesten als de planten nog niet groeien, zoals nu.
En ook nooit mesten als de planten normaal groeien.
let op, dat sommige kruiden wat betreft smaak en geur, achteruit gaan als ze te veel / te vaak bemest worden!
Juist bij een trage groei zijn veel kruiden het lekkerst.
Ook blijven ze dan gezonder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet zo uit de fles nee, eerst verdunnen volgens de gebruiksaanwijzing.
Als je verse p[otgrond hebt gebruikt, hoef je zeker de eerste maand nog geen voeding te geven.

Toegevoegd na 57 seconden:
En ja, balkonplantenvoeding mag op tuinkruiden.
Rieneke1