in mijn (losstaande, houten) schuur heb ik erge last van muizen, wat kan ik daartegen doen?

het zijn waarschijnlijk veldmuizen. Ze eten alles op: papier, kwasten, stoelen, kartonnen dozen. Bovendien stinkt het erg. Heb paarse gifkorrels gestrooid maar die vinden ze waarschijnlijk erg lekker want overal liggen resten!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
16.1K

Antwoorden (14)

Ze zitten er waarschijnlijk alleen swinters, in de lente gaan ze weer naar buiten.
Ik zou gewoon wat gif neerzetten maar deze moet je wel halen bij een goede dierenzaak, die gewone korrels uit de supermarkt zeg maar daarvoor zijn de muizen al resistend helaas.
Die van de dierenwinkel ( even zeggen dat je de gewone al hebt geprobeerd) zijn een stuk sterker namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijven strooien met die korrels, wij hadden ook dat probleem maar uiteindelijk hebben de korrels gewonnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En inderdaad zoals Carina zegt, wel de goede kopen wij halen ze bij de Agrifirm of de Welkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een poes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de asiels zitten honderden 'oplossingen' voor je muizenprobleem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies 100% de oplossing haal er twee, hebben ze elkaar als gezelschap poes is geen hond dus je hebt er geen omkijken naar en geen gezeik mee
heb je al diverse muizenklemmen geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muisvriendelijke muizenvallen plaatsen, dat kan een oplossing zijn...

Ze eten alles op, zeg je?... Dan is er op den duur geen muis meer als alles op is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet kijken waar ze naar binnen kunnen komen, aan een gaatje van 1cm hebben ze vaak al genoeg. Maak vervolgens die gaatjes dicht door purschuim of roosters en je bent er van af.

Wel zorgen dat de muizen die in je schuur zijn vertrekken, anders kunnen ze er na de klus niet meer uit.
14 jaar geleden
toen ik nog een schuur had, kreeg ik elke winter bezoek van muizen.
ik legde dagelijks een boterham met pindakaas voor ze neer, zodat ze m'n spulletjes niet aan gort knaagden.
in het voorjaar verdwenen ze weer.
goede kans dat ze, zonder dat je verdere actie onderneemt, binnenkort vertrokken zijn.
Rieneke1
14 jaar geleden
Om muizen te verdrijven kunt u het volgende gebruiken. Een paar druppels Eucalyptus olie (niet op alcohol basis)in water doen. Het potje ergens neer zetten waar je muizen hebt en de muizen blijven zeker 2 tot 3 mnd weg. Ze worden namelijk misselijk van de geur en blijven weg. Wel eens in de 2 of 3mnd het potje met water en Eucalyptus olie verversen. Het werkt echt.
Deze oplossing komt van: http://www.omaweetraad.com

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Muizen

Wij doen ook wel eens eucalyptusolie in zo'n geurbrander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plus voor de diervriendelijke oplossing!
Wat is een natuurlijke vijand van de muis, jawel een slang.
Nu kun je moeilijk een slang in je schuur laten rond kruipen, maar wel de vel, die een slang regelmatig vervangt.
Leg deze huid op plakken neer waarvan jij denk dat ze naar binnenkomen, en je probleem is opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb in de schuur een electroniche muizen verjager en werk prima
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem/koop/leen/huur een kat! Dat is de snelste "muizenval", echt waar.
14 jaar geleden
Het beste middel wat ik zelf altijd gebruik en eenvoudig te maken is , maak je als volgt.
Neem een houten plankje , van ca 5 x 10 cm.
Maak, in de lengte een smal gleufje , bv met een stanley mes.
Plaats in het gleufje een scheermesje.
Zet het nu tegen een wand van je schuurtje.
Leg nu ,aan de achterkant van het scheermesje ,een blokje kaas.
LET OP! blokje kaas moet ca 1 cm lager zijn dan het
scheermesje.

Muis komt binnen. Ruikt kaas. Stuift er op af.
Opent bekje. Boven scheermesje.Hapt toe.Einde muis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het strooien van lokvoer heeft geen zin omdat ze deze dan meenemen en verspreiden ,je moet ervoor zorgen dat ze de korrels opeten,dit doe je door je schuur op te ruimen, alle nesten te vernietigen, vervolgens alles schoon te maken, en dan het voer in voerkisten aan te bieden. Een voerkist is een kist waarin het voer aangeboden word met een opening die zo groot is dat de muizen er in kunnen en daar eten zonder dat ze het aangeboden voer kunnen meenemen. Als je voert zul je nu wel een andere werkzame stof moeten nemen omdat de dieren nu waarschijnlijk al gedeeltelijk resistent zijn tegen de werkzame stof die je tot noch toe gebruikt hebt.
Voerkisten en aanverwante artikelen zijn verkrijgbaar bij de handelaar waar je de korrels gekocht hebt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het asiel bij mij in de buurt hebben ze speciale boerderijkatten, die hoeven niet persé binnen, want dat zijn ze niet gewend, maar ze worden vaak geplaatst bij mensen die vrij, ruim wonen en bv last van muizen hebben. Ze leven dan in de schuur en je moet ze wel wat bijvoeren natuurlijk, maar je bent geheid van je muizenprobleem af. Het zijn wel vaak wat schuwe katten.
Maar als ik het zo lees kunnen ze heerlijk in jou schuur leven.