moeten paprika zaadjes onder of boven gronds geplant worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Onder de grond. De zaakjes neerleggen in een kuiltje van een centimeter en afdichten met aarde. Niet aandrukken. Succes ::)

Toegevoegd na 24 seconden:
Zaakjes is zaadjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je legt ze neet op een beetje aarde en je doet over het zaadje een beetje zand!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meng vier delen potgrond en één deel scherp zand.
Leg de zaden en de stekgrond een dag van te voren in een verwarmde kamer.
Maak de grond goed vochtig en leg er de zaden bovenop.
Geef lauwwarm water, strooi er een dun laagje zand over en dek het geheel af met een glasplaat of gebruik een plastic kweek- of broeikasje.
Plaats op de vensterbank of boven de radiator bij een temperatuur van 20-25 °C.
Zodra de eerste groene sprietjes zichtbaar worden, gaat de glasplaat eraf.
Geef af en toe water met een verstuiver of plantenspuit.
Na ongeveer tien weken kun je de planten buiten uitplanten in een pot. Wacht hiermee tot eind mei (na IJsheiligen) en het liefst tot begin juni.