De duur van het drogen is sterk afhankelijk van de soort bloemen, er zijn duizenden soorten bloemen.
Het is afhankelijk van de manier van drogen, de temperatuur en de luchtvochtigheid.
Gewoon in een boek kan het zeker enkele weken duren.
Ligt dat boek op de verwarming, dan na enkele dagen.
In de magnetron binnen een dag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou voor oven gaan ipv magnetron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja gaat ook heel goed.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik droog verse kruiden in de oven, lage temp (40/50 graden) op een velletje keukenrol. En de ovendeur ietsje open (ovenhandschoen ertussen) Voor ongeveer een uur. Gaat altijd goed, werkt waarschijnlijk ook met bloemen wel. Ik weet alleen niet wat het met de kleur van een bloem doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede tip HV bedankt.
Tot de bloem volledig droog is, en hij dus niet gaat schimmelen. In mijn pers doen ze er altijd zo'n 3-5 dagen over, maar in kranten kan het wel 2 weken duren.