In ons land groeien in het wild 14 soorten vergeetmenietjes.
Dat zijn niet de soorten die we in onze tuinen zien groeien.
In onze tuinen groeien andere soorten.
De kwekers hebben in de loop der jaren een stuk of 25 verschillende vergeetmenietjes gekweekt.
In de vijver groeit ook nog de moeras vergeetmeniet.
Daar heb ik als kweker door te kruisen, 5 nieuwe soorten van gekweekt, waarvan een witte soort, die inmiddels de hele wereld over is.
Tellen we alles bij elkaar, dan kom ik op ongeveer 44 verschillende vergeetmenietjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dan krijg je nog de niet-echte vergeet-me-nietjes, zoals ereprijs, die in het gras groeit en vaak zo genoemd wordt, en Brunnera, die Kaukasisch vergeet-me-nietje genoemd wordt, en het Amerikaanse vergeet-me-nietje, de omphalodes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je zegt het al, de niet echte vergeet-me-nietjes, maar bedankt voor de aanvulling.