Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik staafjes kopen die verschillende ziekten bij tuinplanten bestrijden?

Vroeger had ik steeds staafjes die ik in de grond moest steken en waardoor planten beschermd waren gedurende x aantal weken tegen spint, bladluis etc. Nu zijn deze niet meer te vinden in de zaken waar ik ze vroeger kocht.
Kan ik ze nog ergens verkrijgen in de handel?
ze werkten in de tuin maar ook bij binnenplanten

9 jaar geleden
in: Tuin
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat jij bedoelt werd vroeger verkocht voor de kamerplanten.
In een tuin kan en mag dat niet, vanwege de hoge giftigheid.
De staafjes werkte bij kamerplanten tegen verschillende soorten luizen en spint.
Een tuin kent veel meer aantastingen door b.v. insecten, schimmels, aaltjes en virussen.
Als planten in je tuin ziek worden, moet je wat doen aan de oorzaak ervan, niet aan het gevolg.
Voldoende water en mest geven, lost de meeste problemen op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Volgens mij wordt er in particuliere tuintjes eerder overbemest dan onderbemest.
En water geven is in het hollandse klimaat zelden nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, ik had vroeger ook die kartonnen "plantpin" tegen spint en luis. Nergens meer te vinden. Nu heb ik Bayer "luizen"' gekcoth, ene groene verpakking met staafjes.
Maar tegen de schildluizen die op de bladeren van mijn zameoculcas plakken helpen die totaal niet.
liveisgreat
9 jaar geleden
ja, inderdaad, zo heette het, plantpin. werkte super. maar is niet meer te vinden.
zijn schildluizen hetzelfde als bladluizen? dan is het toch wel erg dat die nieuwe staafjes niet helpen....
liveisgreat
9 jaar geleden
okee, ik zal een andere oplossing zoeken dan, die staafjes zijn niet meer te vinden en als het dan niet goed is voor in de tuin ...
bedankt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding