gaan mijn gladiolen nog bloemen geven?

ik heb in de krokusvakantie (maart) wat gladiolen geplant maar er groeien alleen bladeren is dat normaal want als ik naar foto's kijk geven ze egt veel bloemen ( op de foto kun je zien hoe ze er nu uit zien)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
5.6K

Het beste antwoord

Je hebt de knollen wel heel vroeg geplant.
Maar doordat dit voorjaar niet normaal verloop, zijn ze al boven de grond.
Een gladiool is een zomerbloeier, het is nu pas eind april.
Na het opkomen, moet het eerst een grote plant worden, met veel blad.
Pas als de knol niet langer meer omhoog groeit, ontstaat er vanuit de grond tussen de bladeren lang gerekte bloemtakken, die enkele weken erna gaan bloeien.
Had je ook gewoon op internet kunnen opzoeken.
En bijna altijd staat het op de verpakking bij de foto die je wel hebt gezien. :-)
Maar meestal na het planten ongelezen weggegooid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Prima antwoord,maar een beetje zuur,Ha ha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kon het niet laten. :-)

Andere antwoorden (1)

Ja, dit is heel normaal. Eerst groeien de bladeren en daarna komt de bloemsteel pas.