Ik zit op een camping in Frankrijk en er zijn zo veel verschillende mieren hier, dus ik wil graag weten hoeveel soorten mieren zijn er eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

Er zijn ongeveer 12.000 soorten beschreven. Bij mieren bestaat een grote variatie waar het gaat om de volgende eigenschappen:

De grootte van de kolonie. Deze kan soms uit enkele, soms uit miljoenen mieren bestaan.
Het aantal koninginnen aan het hoofd van de kolonie. Dit kan variëren van één tot enkele honderden.
De complexiteit van de mierenmaatschappij. Bij sommige mierensoorten bestaat er een heel specifieke verdeling van taken, en bijbehorende lichaamskenmerken.
De woonomgeving van de kolonie. Sommige soorten leven ondergronds, terwijl andere alleen in de toppen van bomen voorkomen.
fremar
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn ongeveer 12.000 soorten beschreven.
Maar er zullen vast nog wel vele niet ontdekte of beschreven soorten zijn.