Kunnen jonge physalis-enpeperplantjes in de vensterbank (of zo) overwinteren,?

Ze zijn later opgeschoten in de tuin,en als het dus kan wil ik ze volgend jaar na de nachtvorst weer buitenzetten.

7 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

In huis is vermoedelijk veel te warm en te droog, maar plantjes die de nachtvorst niet zullen overleven, kun je wel prima in een (onverwarmde maar vorstvrije) schuur of garage laten overwinteren. Wel zorgen dat ze genoeg water krijgen natuurlijk ;-)

Een andere mogelijkheid is afdekken (met stro en een plantendoek), dan hoef je ze niet uit te graven.

Beide methodes zijn geen "succes verzekerd" , maar wel het proberen waard. Niet geschoten is tenslotte altijd mis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
flyingcrow
7 jaar geleden
Bedankt!
flyingcrow
7 jaar geleden
Bedankt!