Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kiwi in kas kweken op buiten? heb pas een kiwiplant gekocht waar kan ik hem het beste planten,buiten of in de koude kas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een kiwi kan heel goed buiten geplant worden, tegen een zuidmuur of op het zuidwesten. Eenmaal goed aangeslagen verdraagt de plant onze koude winters gewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt bekende van mij heeft een kiwi boom buiten staan.
Ze zijn altijd pas heel laat goed in het najaar.
Eind oktober.
+1
De meeste soorten kiwi's hebben een enorme groeikracht, die de kas binnen enkele jaren totaal volgroeien, dus maar lekker buiten zetten, ze zijn winterhard tot minstens - 18 graden.
Sommige soorten zijn of mannelijk, of vrouwelijk, dan moet je er dus twee planten.
Maar er zijn ook nieuwe soorten, die zowel man en vrouw zijn, dus is een voldoende.
Reken normaal een jaar of 7 voordat er vruchten komen.
Maar ook zijn hier nieuwe soorten in gekomen, die mogelijk eerder vrucht geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had zelf ook een kiwi, een zelfbestuiver. Daar moet je even op letten dan heb je er maar 1 nodig. Ze worden heel groot, dus het is maar de vraag of je kas groot genoeg is. Mijne is na 3 jaar doodgegaan deze winter, maar ja toen was het ook -18.
Ik ga er weer een kopen en zet 'm gewoon weer buiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding