Waarom springt mijn tuinlamp steeds aan?

Als er wind is gaat de lamp aan.
Normaal moet die aanfloepen bij beweging + warmte.
Hier is geen warmte en geen beweging. Er hangen geen planten voor.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zijn er geen takken in de buurt, er hoeft maar een blaadje langs te waaien, dan floept de lamp al aan, tenminste dat is bij ons zo.

Misschien beweegt de lamp door de wind? En wind kan een andere temperatuur hebben dan bij windstilte (vaak kouder). Daar kan hij ook op reageren.

In mijn ouderlijk huis gebeurde het wanneer de kat van de buren "stiekem" langs kwam geslopen. Gezien jouw avatar zou het bij jullie ook een kat kunnen zijn. Maar het kan net zo goed door de wind worden veroorzaakt, als de lamp erg gevoelig is. Want wind geeft ook beweging.

Ik denk dat jou lamp reageert op een waaiende tak oid. Wij hadden dat ook, toen ben ik eens op onderzoek uit gegaan, en jawel hoor, een bewegende tak.

bij ons gaan ze ook constant aan en uit,inderdaad door de blaadjes die in het rond vliegen door de wind.

Ik denk dat Burgos gelijk heeft. Meestal zijn het bewegende takken of takjes. Kan zelfs op een behoorlijke afstand zijn. Wij hadden het met een partytent waarvan de zijkanten bewogen door de wind. Toen maar even uitgezet.

Bronnen:
Eigen ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100