Waarom springt mijn tuinlamp steeds aan?

Als er wind is gaat de lamp aan.
Normaal moet die aanfloepen bij beweging + warmte.
Hier is geen warmte en geen beweging. Er hangen geen planten voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6.2K

Het beste antwoord

Zijn er geen takken in de buurt, er hoeft maar een blaadje langs te waaien, dan floept de lamp al aan, tenminste dat is bij ons zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien beweegt de lamp door de wind?
En wind kan een andere temperatuur hebben dan bij windstilte (vaak kouder). Daar kan hij ook op reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn ouderlijk huis gebeurde het wanneer de kat van de buren "stiekem" langs kwam geslopen. Gezien jouw avatar zou het bij jullie ook een kat kunnen zijn. Maar het kan net zo goed door de wind worden veroorzaakt, als de lamp erg gevoelig is. Want wind geeft ook beweging.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die doet ook de lamp branden, maar bij wind en kat binnen floept ze om de paar seconden aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het misschien een tak of iets dergelijks die heen en weer zwiept?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een buurkat, een vogeltje dat erlangs vliegt... Bij mij op het werk gaat het alarm (met bewegingssensor) al af als er 1 mug of vlieg in het magazijn is ingesloten. Zelf kan ik geen buitenlamp met bewegingsmelder hebben omdat de uitvoer van de CV ketel aan de voorgevel zit: een pijpje waar dan wat stoom uit komt, als het buiten vriest is dat warm, en als het waait dan beweegt het voor zo'n lamp langs.
Ik denk dat jou lamp reageert op
een waaiende tak oid.
Wij hadden dat ook, toen ben ik
eens op onderzoek uit gegaan,
en jawel hoor, een bewegende tak.
burgos
12 jaar geleden
bij ons gaan ze ook constant aan en uit,inderdaad door de blaadjes die in het rond vliegen door de wind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat Burgos gelijk heeft. Meestal zijn het bewegende takken of takjes. Kan zelfs op een behoorlijke afstand zijn.
Wij hadden het met een partytent waarvan de zijkanten bewogen door de wind. Toen maar even uitgezet.