Welke plant is dit?

Deze plant (of boom?) is opeens komen groeien in m'n tuin. Wie weet wat het is? Het is nu zo'n 120 cm hoog.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet ook niet wat het is, ik denk dat een vogel
een besje van deze boom/plant heeft gegeten en hem
in jouw tuintje heeft gedropt.

Het beste antwoord

Beste Pim ,deze vraag zou ik moeten weten, maar ik weet het niet. Het is zeker geen appel of peer. Het is in ieder geval een houtachtig gewas en hij stond er vorig jaar ook al . Kan ik zien aan de kleur van de oude en nieuwe takken. Maar heb je hem toen niet gezien . Het lijkt op wortelopslag van een struik vlakbij, of het is een zaailing. Krab met je nagel aan de bast en ruik er aan Ook aan het blad kan een luchtje zitten.

Toegevoegd op 29-04-2009 10:21:31
Toevoeging; De plant op de foto is de hartbladige Els,Alnus cordata. Staat in ons eigen park, geeft soms een enkele zaailing.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, Ed. De plant is me vorig jaar niet opgevallen, dus wellicht dat hij een groeispurt heeft gehad in de herfst. Volgens mij staat er geen soortgelijke struik in de buurt. Ik zal eens aan de barst krabbelen :)

Andere antwoorden (4)

Lijkt wel een hortensia. Groeit in de lente keihard en komen mooie bloemen in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op basis van het blad en het aantal ogen lijkt het me best gerechtvaardigd te veronderstellen dat het hier om een vruchtenboom gaat. Appel of peer dan waarschijnlijk.

Heb je misschien een close up beschikbaar van wat jonge knoppen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wij denken dat het een appelboomje is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is de lantaarnplant eigelijk gewoon onkruid maar best mooie alsd hij uitbloeid.
hij bloeid in het najaar dan komen de lantaarns eraan.