Hoe kom ik van mijn gele mieren af die in de tuin verblijven?

Ik heb, sinds ik hier woon al een kolonie gele mieren in de tuin.
Eerst zaten ze onder het terras, toen we die gingen ophogen ed zaten ze in het gras. Nu zijn we weer bezig met de tuin en heb ik net stenen weg gehaald en zaten daar echt honderden, zoniet duizenden gele mieren onder.
Hoe kan ik ze laten verhuizen naar de buren(met wie ik niet zo'n goeie band heb;)) oid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
6.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gele mieren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja er schijnt een gele weidemier te bestaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig, weer wat geleerd!

Antwoorden (4)

mierenlokdoosjes plaatsen of stuivers neerleggen
mieren houden niet van koper

Toegevoegd na 8 minuten:
ze schijnen een nest te maken onder het gras dat je moet zien te vinden en te verwijderen want daar worden de nieuwe geboren
zolang de nest er zit heb je er last van en ze blijven terugkomen omdat ze een speciale geur afscheiden die ze altijd terug naar het nest brengt

Toegevoegd na 27 minuten:
een paar dagen lang kokend water erover heen gooien en je bent er ook vana
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest vriendelijke manier voor de mieren zelf is hun nest opscheppen met een spade en elders deponeren.
Heel milieuvriendelijk: vul bloempotten met tuinaarde en zet deze omgekeerd bovenop de nesten. Binnen de 14 dagen hebben de mieren hierin hun nest gemaakt en dus ook hun eitjes gelegd. Hier is het om te doen; neem de potten weg en kieper ze leeg in het kippenhok of verbrand de aarde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees voor meer informatie deze site:

http://www.tuinadvies.nl/dieren_mieren.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx! Ik ga het proberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom zou je ze eerst een nieuw nest laten maken als je het gevonden hebt
je kunt dit net zo goed direct verwijderen
en als de temperatuur niet goed is onder die bloempot gaan ze er niet inzitten hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werk: Na circa twee weken hebben de mieren het nest verplaatst naar de bloempot ( ze gaan daar echt wel inzitten hoor), waarvan de inhoud dan weer elders weggegooid kan worden.
Ik heb van dit document alleen de meest relevante overgenomen er staan meerdere tips tussen.

Zit het nest in de losse grond, dan kan het met een spade opgenomen worden, en elders, waar het minder overlast geeft, weer gedeponeerd worden. Kan het nest niet uitgespit worden, dan kunnen met tuinaarde gevulde bloempotten omgekeerd op de ingang van het nest gezet worden. Na circa twee weken hebben de mieren het nest verplaatst naar de bloempot, waarvan de inhoud dan weer elders weggegooid kan worden.
( in de tuin van de buren dus bijvoorbeeld )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt op hetzelfde neer als mijn antwoord:))
Strooi een spoor suiker van jouw tuin naar de tuin van je buren ;-) en stort daar een grotere hoop suiker. Misschien verhuizen ze dan daarheen. Veel succes met de deportatie.