Polyscias Fabian buiten plaatsen?

Ik heb een mooi exemplaar gekregen, maar binnen eigenlijk geen mooi plaatsje meer voor hem, kan ik hem in mijn tuin plaatsen? Plek zonder te veel direct zonlicht misschien? En is hij winterhard?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Het beste antwoord

Als je de plant buiten zet in de volle grond, dan heb je er met een beetje geluk een zomer lang plezier van. Bij de eerste nachtvorst legt hij het loodje.
Laat je hem in een pot staan, dan kun je hem voor het gaat vriezen binnen halen. Maar ja... dan stel je het probleem om een plekje voor de plant te zoeken dus alleen maar een paar maanden uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik had geen flauw idee wat een Polyscias Fabian precies is, dus even gegoogeled op die naam en de eerste twee resultaten hadden het direct over Kamerplanten.

Wat dat betreft lijkt het antwoord me duidelijk: Het zijn kamerplanten en geen buitenplanten. Zou het niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hij is niet winterhard...je kunt hem dus wel buiten zetten maar pas na half mei en begin oktober weer naar binnen halen... de plant hoeft niet overmatig veel water te hebben...let ook op na een regenbui dat de pot niet vol blijft staan...hij kan goed zonlicht verdragen en houdt van warmte...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nooit gezien , dus ook geen ervarig! Zoek hem eens even op Groeten.