Ik wil een zwembad in mijn tuin zetten,maar deze loopt schuin. Kan ik een vlonder plaatsen zodat er een vlak stuk ontstaat?

het is een betegelde tuin en hoe maak je een vlonder die stevig genoeg is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
18.6K

Het beste antwoord

Zet het bad niet op op een vlonder. Door het gewicht van het water zakt de bodem van het bad in de ruimten tussen de planken en gaat stuk.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet verhogen, maar verlagen.
Een stuk van je tuin afgraven is de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de tuin egaliseren/rechtmaken met beton o.d .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou een behuizing van beton kunnen maken, waavan het hoogste punt van je tuin aan de grond gelijk is. alleen zonder kennis van bouwtechniek zou ik er niet aan beginnen. Een zwembad zet je niet zo maar even op een vlondertje, en een goede pomp en filterinstallatie zijn ook een must voor je zwembad, dan zou je tuin toch ook echt opengebroken moeten worden voor de leidingen. Kun je net zo goed je tuin gelijk waterpas maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou de ondergrond trapsgewijs kunnen uitgraven. Wel kijken of de ondergrond hard genoeg is. Als het veen of humusachtige grond is en je wilt folie gebruiken, zal dat door het het niet te onderschatten gewicht van het water wegzakken. In dat geval moet de boel afgegraven worden tot de "vaste" laag. De diepte hiervan is sterk afhankelijk van het gebied. In sommige streken, zoals hier in het noorden is dat soms op 1 tot 2 meter en bruikbaar.
Maar in andere delen van het land soms tientallen meters!
Dan moet er net als bij de bouw van een huis eerst geheid en gefundeerd worden. Als je weet, dat je huis ook op heipalen is gebouwd, weet je waarschijnlijk al genoeg.