Hoe oud moet een sinaasapelplant zijn om vruchten te krijgen?

Hij staat al 2 jaar en er gebeurt maar niets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

ik ben even voor je gaan snuffelen in mijn tuinboeken.
als je boompje is opgekweekt uit zaad, kan het wel een jaar of 5 duren.
als je boompje is geent op een onderstam gaat het sneller, maar duurt het minstens een jaar of 3.
nog even geduld dus.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Hij staat al twee jaar schrijf je, maar hoe oud was hij toen je hem kocht of heb je hem gezaaid?
Het zijn erg moeilijke planten,in de winter moet hij rust hebben en een lage temperatuur.
Het liefst in een kas, omdat alleen in een kas voldoende licht is, in de huiskamer komt het licht alleen maar van een kant, de raamkant, maar in een kas komt het licht van alle kanten en vooral van boven!
Daar kan de huiskamer niet tegen op.
Een sinaasappel die je zaait is een wilde soort, dat kan erg lang duren voordat hij vrucht geeft, heb je er een gekocht, dan zal het wel een geënte zijn, die kunnen na 3 a 4 jaar voor het eerst gaan bloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem twee jaar gelden geplant hij staat binnen en doet het hartstikke goed maar er komen geen bloemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja juist hij staat in de winter dus ook warm, hij moet in de winter koel staan en dan denk ik aan een graad of 10, juist in zijn rusttijd gaat hij bloemknoppen vormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heefd ook nog een paar maanden in de vrieskou buitengestaan maar niks van gemerkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hallo, dat is ook niet koel overwinteren!