wanneer slaan pauwen hun verenpracht uit en waarom ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
20.7K

Het beste antwoord

Naast wat hierboven beschreven is heeft het ook een afwerende functie.

Indien er gevaar dreigt zal de pauw dat ook doen, bij gevaar zet de pauw ook zijn vleugels bol om nog groter te lijken, zijn staart met al zijn ogen heeft ook een afschrikkende functie, een ander dier weet dan niet of de pauw alleen is of dat er achter die grote staart nog meer gevaar voor hem dreigt.

Overigens als een pauw zo op je afkomt, om bijvoorbeeld zijn nest te beschermen en de pauw draait zich om, maak dan maar dat je weg bent, een schot vogelpoep is wat er dan volgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat doen ze om een vrouwtje te imponeren.
hoe mooier de verenpracht, en hoe harder hij ermee schudt, hoe eerder het vrouwtje tot paren bereid zal zijn.
soms echter worden de hormonen de pauwenmannen teveel, en pronken ze ook in het niets, of voor een kip of konijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Prachtig gezicht is dat als ze hun verenkleed tonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah gossie...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die mannen toch!