Hoe kan je een grasmachine best aan de onderkant zuiver maken?

Na het maaien blijft er steeds het gras hard aankleven.
Welke manier gebruik je om dit het gemakkelijkst te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Het beste antwoord

Ik heb zelf een benzinemaaier, schoonmaken van de onderkant gaat naar mijn ervaring het beste met een plamuurmes, en als je dat niet bij de hand hebt met een tuinschepje, zo'n gardena ding.
Als je nog effe naspuit met de tuinslang is ie normaal gesproken schoon genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een machine kan je beter zo droog mogelijk binnen zetten, om zoveel mogelijk roestvorming te voorkomen. Als het kan, geen water gebruiken.

Andere antwoorden (2)

Met water uit een hoge druk reiniger. Reinigt ook waar je met een schroevendraaier niet kunt komen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goeie kans dat dat water ook op plekken komt waar het niet hoort, zeker met hogedruk oppassen. Ik raad dit af.
jc54
9 jaar geleden
Hoezo Jackd?
Heb jij meer informatie over het soort grasmachine dan ik?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Water op plekken waar het niet hoort zorgt voor roest en mogelijk elektrische problemen.
Ook kan hogedruk zand op plekken brengen waar het niet hoort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja daar ga ik vanuit, en waarom? Omdat het gras er hard aankleeft volgens vragensteller. Dit kan uitsluiten met machines waar het mes met hoge snelheid ronddraait. Machines met handkracht hebben andere messen, en worden nog zelden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bovenstaande reactie is verkeerd geplaatst, en moest onder het antwoord staan dat ik heb gegeven.
Gebruik een schraper of een harde borstel voor de onderkant van de machine. Let op
voor het mes, dat is scherp.
Als het een machine op benzine is, zorg dan eerst dat de benzine opgereden is, zodat die er niet uitloopt als u de machine schuin houdt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jc54
9 jaar geleden
@fader; Jij gaat er sowieso van uit dat het een motormaaier betreft?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja daar ga ik vanuit, en waarom? Omdat het gras er hard aankleeft volgens vragensteller. Dit kan uitsluiten met machines waar het mes met hoge snelheid ronddraait. Machines met handkracht hebben andere messen, en worden nog zelden gebruikt.