Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn mint groeit gestaag, hoe kan ik dit het best bewaren wanneer ik het pluk?

Ik bedoel dan ook lang bewaren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mint of munt is een opwekkende en geneeskrachtige plant.
De muntolie die in deze plant zit is vluchtig.
Afgeknipte stengels drogen uit de zon, in bosjes ophangen.
Als de blaadjes zo droog zijn dat ze breken, dan de blaadjes van de stengels afritsen en in een papieren zak bewaren, goed afsluiten.
Bewaren op een donkere, drogen en koele plaats.
Ongeveer een jaar houdbaar.
Heerlijk voor thee bij verkoudheid en griep.
Geeft ook andere kruidenthee smaak.
Plukken voor de bloei.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan het invriezen of drogen, op deze manieren blijft je mint het langst houdbaar.

Ik kan niet vinden hoe lang het goed blijft in de vriezer.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vries het altijd in.

Even wassen, blaadjes strippen, of de stengels in bruikbare groote opdelen en dan in de diepvries.

Niet te veel in een zakje doen: Je wilt dat het zo snel mogelijkbevriest om kristalvorming tegen te gaan, en zo plantencellen zo veel mogelijk heel te houden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snijden zoals je het waarschijnlijk zal gaan gebruiken en invriezen in ijsklontjes vormpjes met water. Je kan dan makelijk porties bepalen als je wat nodig hebt.

ontdooien door een dag van te voren op een zeefje boven een schaaltje te leggen in de koelkast geeft het mooiste resultaat. (ze zijn wel iets slapper, maar hebben nog mooi kleur en textuur)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het niet wilt invriezen, heeft Tupperware (ja, ik weet het) een mooie bak voor in de koelkast waar je het heel goed in kunt bewaren. Die heeft een luchtklepje wat je kunt afstellen. Wel eerst even een party vinden dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding