zijn er pompoensoorten die ieder jaar terug groeien?

sommige mensen zeggen dat pompoenen ieder jaar terug komen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Het beste antwoord

Het gebeurtnog al eens dat de mensen de laatste pompoenen/ kalabassen op de grond laten leggen, de vruchten verrotten hierna, maar de zaden kunnen het jaar er op weer opkomen en als je het zo bekijkt komen ze iedere jaar weer terug.
Maar de pompoenenplant zlef is niet winterhard en gaat ieder jaar dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, pompoenen zijn eenjarig.

Op een koele plek kun je een pompoen 1 jaar bewaren. Wil je volgend jaar opnieuw pompoenen zaaien? Laat de pompoen dan tot januari drogen, haal de pitten eruit, was en droog ze.

TIP!
Als je de pitten op een koele plek bewaart (bijvoorbeeld in de kelder), behouden ze 2 jaar hun kiemkracht.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/pompoenen

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/pompoenen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als je van de mooiste pompoenen er enkele laat groeien tot ze rijp zijn, dan kun je hiervan de pitten bewaren en nadat ze een tijdje als sierraad hebben gediend kun je de pompoenen laten drogen. De pitten bewaren en goed laten drogen en je hebt jarenlang dezelfde mooie pompoenen.