Lavendel is vooral geschikt voor wat droge, maar humusrijke grond. Een plaats in de zon is onontbeerlijk voor een rijke bloei. De struiken worden op een onderlinge afstand van dertig centimeter geplant. Deze afstand ook aanhouden als er een haagje moet worden gevormd. Lavendel wordt zeventig tot negentig centimeter hoog en kan een breedte van een halve meter bereiken.
Amadea
11 jaar geleden
Lavendel is een kalkminnende plant. Naast een aangepaste bemesting is dan ook een goede kalkvoorziening van belang. Lavendel vraagt flink wat kalk voor een goede opname van de voeding uit de toegediende meststoffen. Strooi daarom jaarlijks DCM Groen-Kalk® in het vroege voorjaar.
Een goed doorlatende bodem is naast een zonnige standplaats, een aangepaste bemesting en voldoende kalk een vereiste voor gezonde lavendel.