Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb gisteren mijn haag thuja brabant geknipt. De bruine plekken nu plusminus 4 meter, zijn die nog te redden? Ik zie zwart op de takkenHaag is 30 m.

Kan ik ze nog redden mischien door iets te spuiten. En is dat zwart iets van luis of luizen poep?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jaar geleden , deze tijd, maakte we een extreem droge periode mee, de drie voorjaarsmaanden waren zomers warm en zeer droog.
Pas maanden later, begon je dat aan de coniferen te zien, doordat er bruine plekken ontstonden.
Als een conifeer het heel slecht krijgt, wordt het vatbaar voor schildluis, te zien aan kleine bruine of zwarte dopjes die op de takjes zitten, deze luizensoort, veroorzaakt net als andere luizen een plakkerige stof op de takken er onder.
Deze stof wordt later, door een schimmel, roetzwart.
Ik zou eens gaan graven, direct onder de haag tot een cm. of 40 en kijk of het daar vochtig genoeg is, omdat de haag zelf als een soort van paraplu werkt en droge grond zomaar niet meer nat wordt.
Of je haag nog te redden is, kan ik je zo nog niet zeggen, wel dat het zeer ernstig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding