Kun je een xhose-tuinslang aansluiten op een buitenkraantje die een binnenwerk heeft dat de kraan vorstvrij houdt?

Dit vanwege de extreem grote druk die op de kraan komt te staan tijdens het vollopen en opzwellen van de slang.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

extreem grote druk?

Waar komt die druk vandaan?
De druk zal nooit hoger zijn dan de druk in de waterleiding.
(de rest is reclame onzin)

Het is dus geen probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nl. die slang een keer binnen aangesloten en laten vollopen en toen kwam er toch echt een hele grote druk op te staan. Zo hoog dat het dingetje wat je op de kraan schroeft (waar de slang wordt aangeklikt) doormidden brak en de slang al kronkelend mijn huis heeft nat gemaakt.
Toen heb ik een buitenkraantje laten maken, met die speciale kraan en ik durf die slang er eigenlijk niet op aan te sluiten, omdat ik bang ben dat binnenwerk dat de kraan vorstvrij houdt, te beschadigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De waterdruk is meestal rond de 2,5 bar. Dat is niet zoveel, iets meer dan de luchtdruk in een fietsband, die wordt ook niet harder dan wat je erin pompt.
De slang kan je verder zien als een ballon, die loopt helemaal leeg als er een gat inzit.
Ook een ballon lijkt heel hard als je hem op hebt geblazen, maar in druk stelt dat weinig voor. Zeker weten, voor de kraan maakt deze of een gewone tuinslang geen verschil.

Andere antwoorden (1)

Er is geen extreem hoge druk, want de druk kan nooit hoger zijn dan de druk in je waterleiding en daar kan je kraan toch ook tegen.
Dus lekker aansluiten Meike, niets aan de hand.