Wat is dit voor boom, met een soort bonen? (zie afbeelding)

Op de afbeelding kun je boom zien. Ik heb vorig jaar een paar van de bonen meegenomen en gedroogd en nu met de buurman gepot. Ze zijn aan het uitkomen. We willen graag weten welke boom het is, zodat we weten hoe we de boom kunnen verzorgen.

Toegevoegd na 35 minuten:
De bomen staan overigens in Disney: http://goo.gl/maps/ZS4IA Misschien wat gemakkelijker zoeken..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
5.8K
Rieneke1
10 jaar geleden
Acacia?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een link naar Google Maps toegevoegd: http://goo.gl/maps/TFG5O.

Antwoorden (2)

Het is een acacia.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn daar nog verschillende onderlinge soorten in? En weet je toevallig hoe ze verzorgt kunnen worden?
Rieneke1
10 jaar geleden
Je hebt zo'n 1200 verschillende soorten.
Ze groeien snel, maar leven niet lang, zo'n 10 tot 15 jaar.
Ze houden van volle zon en goed doorlatende grond.
Rieneke1
10 jaar geleden
Het is niet goed te zien op je foto, maar het zou een witte acacia kunnen zijn: Robinia pseudo acacia.
Die wil juist een losse niet al te droge bodem.
Hij is als hij nog jong is gevoelig voor kou en nachtvorst.
Het lijkt me de gewone witte Acacia. ( Robinia)
De zaaddozen ( peulen) zijn bruin-rood en tot 10 cm lang.
Ook de vorm van de boom lijkt sterk op een Acacia.
Het blad van een Acacia is geveerd, d.w.z. aan een lang steeltje zitten een rij van zijblaadjes.
Dus zo gouw als het blad er aan komt, weet je het zeker.
Je moet ze binnen hebben gezaaid, buiten komen ze nog lang niet op.
Deze witte Acacia is een zeer snelle groeier, soms tot wel 2 m per jaar.