Hoe kan ik het beste een wat ingezakte grasmat ophogen?

Mijn grasmat is een beetje ingezakt (centimeters). Ik wil het graag wat egaliseren. Wat kan ik het beste doen? Tuinaarde erover strooien en dan moet het gras erdoorheen groeien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
18.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/tuin/gras-sloot-weggezakt-ophogen.153091

Het beste antwoord

Mijn opa en oma deden het zo in Rotterdam,
eens in de zoveel jaar zakken tuinaarde halen als er een aanbieding was en erover heen.
Gras groeide er gewoon doorheen.
Geen idee hoe dik de laag was enzovoort, maar ik kan me nog wel herinneren dat er na het strooien geen grassprietje meer te zien was.
Sportvelden bestrooien ze ook met geel zand, dus als je daar nog wat van over hebt zou je dat er ook door kunnen mengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het echt goed zichtbaar is, dan is het vaak meer dan enkele cm.
Wil je dit goed en snel herstellen, steek dan de graszoden er van af, op de te lage plek, vul wat grond uit de tuin aan en plaats de graszoden weer terug.
Hierna even goed aantrappen en water geven.
Ook kan je de kuilen opvullen met grond uit je tuin en dat inzaaien.
Maar dat zal je nog maandenlang kunnen zien