Wanneer kun je het beste een minikersenboom snoeien?

Op internet kom ik wat tegenstrijdige informatie tegen over wanneer dit het beste kan.

Ik begrijp dat het beter is om het niet 's winters te doen, i.v.m. vatbaarheid voor schimmel.

Ik lees ook dat het goed is het kort na het dragen van de vruchten te doen.
Dat zou dan nu zijn.
Maar er wordt ook gesproken over augustus.

Kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (2)

Een kers is een steenvrucht, dus deze moet je na de pluk (na de oogst) snoeien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor je reactie
Een steenvrucht kun je beter vlak NA de BLOEI in april/mei of vlak NA de PLUK in augstus/september snoeien.

[ Steenvruchten als pruimen, kersen, perziken en abrikozen kun je beter niet in de winter snoeien. In deze tijd kunnen ze besmet worden met loodglansschimmel. Sommige rassen steenvruchten zoals het pruimenras 'Victoria' kan sterven door deze ziekte. ]
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor je reactie. Zoiets had ik inderdaad ook gevonden.
Maar vlak na de pluk is in dit geval niet in augutus/september...
Vandaar mijn verwarring.
Er hing ca. 2 weken geleden iets aan.