Hoe krijg ik deze plant (foto) uit mijn tuin?

Toen we 2 jaar geleden verhuisden stond er een plant met grote bladeren en een soort dikke gele stengels in onze nieuwe tuin. Ik heb deze er direct uitgetrokken maar nog steeds komen er overal nieuwe plantjes omhoog. De stengels komen van diep en breken heel snel wat verwijderen van de knolletjes waaruit ze groeien erg lastig maakt. Herkent iemand deze plant? En heeft iemand misschien een idee wat ik er het beste tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
9.3K

Antwoorden (3)

Met een schop diep onder de plant of bolletjes spitten en alles verwijderen in de groenbak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even spuiten met Round Up en weg is ie.
De plant lijkt wel erg veel op de Aronskelk, de witte of de gevlekte, dat is bij een jong blad niet altijd goed te zien. Het is een mooie (maar ook giftige) plant naar mijn mening. Als je hem wil verwijderen dan diep uitspitten. Als je telkens de blaadjes blijft verwijderen raakt de plant na jaren zo uitgeput dat hij dood gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook hier een beetje Round Up spuiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Roundup zal vast wel werken. Misschien ten overvloede: als je het met roundup doet zorg dan dat je voldoende blad hebt, omdat het via het blad wordt opgenomen en dan in de wortels werktVeel succes
Het is de Italiaanse Aronskelk.
Een buitengewoon mooie tuinplant.
Deze soort maakt in de winter grote bladeren, ( erg mooi) bloeit in het voorjaar ( niet erg mooi) maar geeft daarna een grote tros met bessen, die eerst groen, daarna oranje en dan rood zijn.
In de grond bevinden zich kleine knolletjes.
Deze zijn gemakkelijk met een spa uit te graven.
Dus even bij houden en je bent er van af.
Is echt niet zo moeilijk.
Dit moet je echter wel nu doen, want in ze zomer, verdwijnt deze plant volledig weer onder de grond, om pas in november weer boven te komen.