welke buitenplanten kunnen tegen veel zon en warmte en hebben weinig water nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
16.8K

Antwoorden (6)

Klinkt raar maar cactussen XD. Hebben wij zelf ook in de tuin staan. En owja de meeste buitenplanten hebben die eigenschappen al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cacteen ,succulenten ,sedums ,aloe vera ,agave, erica,helmgras
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je ze net hebt geplant, moet je ze sowieso een tijdje vertroetelen met water, tot ze goed zijn geworteld.
panten die ik mooi vind; prikneus , kaardebol, en schildersverdriet.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ik heb ook een tuin op het zuiden, vlak aan zee dus zandgrond. Ik heb een paar prachtige Yucca's Filamentosa's staan. Ze bloeien pas na enkele jaren, maar zijn zonder bloemen ook mooi.
Ook de Gazania doet het wonderlijk genoeg heel goed in de zon en kunnen lang zonder water.
Lavendel doet het ook heel goed.

http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/yucca.html

http://nl.myflowerfinder.com/FlowerPhoto.aspx?IDS=7512&UI=nl

De gazania is er trouwens in veel andere kleuren. Kijk maar eens bij Google!
amc
12 jaar geleden
Alle tuinplanten met harde bladeren die niet glimmen, met dikke bladeren, of met bladeren die zilverachtig zijn, kunnen goed tegen een droge plaats en in de zon.
En dat zijn er heel veel.
Honderden of meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cactus is dat als je dat echt wild