Wat kan ik nu nog op mijn stukje land zaaien of planten

Ik heb een geploegd stukje land

Toegevoegd na 15 uur:
Dankjewel voor jullie reactie. Maar kunnn die ding nu nog gezaaid worden? Het is bijna juli

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1K
itsme
12 jaar geleden
wat is ploei?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar staat dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de trefwoorden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je vraag wat duidelijker weer geven in welke richting wil je het precies zoeken. Siergewassen of groenten etc.

Antwoorden (4)

Mais, gerst, tarwe, gierst, haver, rijst, rogge, sorghum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zaaien van snel groeiende en vorstbestendige groenten zoals winteruien, herfstandijvie, pastinaak, groenlof en roodlof, veldsla, winterpostelein, radijsjes, worteltjes, Chinese kool, tuinrapen, herfstbloemkool, stamslabomen, struikbonen, kervel, knolvenkel, kropsla, peterselie, winterprei, rode biet, spinazie, winterrammenas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van alles en nog wat.

het ligt aan de grond (schraal of vet) en of je van bloemen en planten houdt of van vruchten en fruit, of van groenten.

wil je snel opbrengst of heb je wat meer geduld.
komt er veel zon of weinig zon, direct zonlicht of indirect zonlicht.

je kan zaaibedjes maken voor plantjes die je in je tuin of je kan er een groententuin van maken.

het antwoord is dus eigenlijk:
van alles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt nu nog planten kopen, bijv. bloemkool, spitskool. Verder kun je nu late andijvie zaaien, ook nog boerekool en spruiten. Verder kun je nu winterpreiplanten zetten en niet vergeten moet je nu aardbeienplanten zetten. Het is ook nog tijd om bonen te leggen. Keus genoeg dus.