als ik nu nog aardappels poot,kan ik dan nog aardappels oogsten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Ja hoor, dat gaat nog prima, alleen worden het (zoals ze bij ons zeggen ) wel loate eerpels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan nog wel, late aardappelen poot je van april tot half mei, nou die halve maand later is niet erg. Dan kan je alleen net wat later oogsten.

De oogsttijden zijn het volgende:

Late aardappelen: 2e helft september tot eind oktober. (zal bij jou dus eind oktober zo'n beetje zijn. ook naar eigen inschatting. Als het loof geel begint te worden kan je ze oogsten.)

In de bron hieronder veel meer hierover:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je wel een laat aardappelras nemen. Die kunnen ook tegen een klein beetje vorst aan de grond en oogst je in september en begin oktober.
Nicola's, Bildstar, Desiree's en Irene's kun je nu nog poten. Houd er wel rekening mee dat je aardappeloogst onder de maat blijft, weinig aardappels en kleine aardappels. Beter is om voor half mei dit te doen, aardappels hebben zo'n 5 maanden nodig om te groeien. Dan heb je namelijk wel een goede oogst en kun je de aardappels goed bewaren. Late rassen zijn vaak bewaaraardappels.