Mieren hebben een hart, maar het bestaat niet uit een volledig circulatiestelsel met bloedvaten. Het is enkel een open samentrekbare buis die het bloed van het insect (de hemolymfe) in het insectenlichaam (dat begrensd is door een uitwendig pantser in chitine) rondstuwt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, elk insect heeft een hart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zie bij de bron. Het hart(je) is nummer 14, aan de rugzijde.

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens is de afbeelding niet van een mier, maar van een vliesvleugelige, maar de anatomie is ongeveer hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mier is een vliesvleugelige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, weer wat geleerd...
Ja hoor, en zeker voor de groep.....!