Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik Ridderdspoor goed beschermen mer een slakkenval?

Ik ga dit voorjaar Ridderspoor zaaien en ik weet dat slakken hier dol op zijn.
Maar als ik een slakkenval maak kan ik mijn planten dan goed beschermen of zijn er betere methoden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
628

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

een hekje van koper er omheen zetten slakken kunnen hier niet tegen en krijgen een soort schok.
Op het moment dat je schade ziet 's avonds met een zaklamp slakken zoeken en verwijderen (en deze dan aan de kippen geven).
Gif lijkt mij zelfs als het biologisch afbreekbaar is geen goed idee het is niet voor niks gif.

Toegevoegd na 2 minuten:
ook kan je bier vallen zetten (wel zonde van het bier). Glas ingraven tot grond oppervakte en tot de rand vullen met bier. slakken drinken hiervan en vallen er in en verdrinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op een goede zonnige droge plek zal dat best wel mee vallen met slakkenschade..
Wil je toch iets tegen de slakken doen, gebruik dan slakkenkorrels van Ecostijl, die zijn niet giftig voor andere dieren en zijn biologisch afbreekbaar.
Daarbij kan je natuurlijk ook een slakkenval zetten.
Maar geen enkel middel tegen slakken is 100 % afdoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Piepjonge kwetsbare plantjes bescherm ik met een doormidden gesneden petfles die ik er overheen zet.
Zijn de plantjes wat groter, dan ecostyle korrels er omheen strooien.
Wel in de gaten houden en zo nodig bijstrooien, bijvoorbeeld na een regenbui.
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding