Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit een knotwilg? zie afbeelding

in mijn zoons tuin staat centraal een leuk boompje (zie afbeelding)
is dit een knotwilg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is de gewone Acacia "Umbraculifera" geënt op een onderstam, wordt dit een mooie, forse bolvormige boom. Om de 3-5 jaar terugzetten. Geen doorns. Mooi geveerd donkergroen blad.

Toegevoegd na 14 uur:
Ter verduidelijking :
Terugzetten betekent hier terugsnoeien, knotten, om een mooie ronde vorm te bewaren. Om de 3 jaar is een indicatie, bij de buren doen ze dat om de 2 jaar, het is een keuze.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet wat het wél is, maar het antwoord op je vraag is: nee, dit is geen knotwilg..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kort maar krachtig! :-)
Het zou een Catalpa kunnen zijn, in het Nederlands trompetboom geheten.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
De beste tijd om te snoeien is in het voorjaar, wanneer de knoppen dikker worden en beginnen uit te lopen. In deze periode is de groei ingezet en is er de minste kans op problemen met de uitgroei.
Dit is geen knotwilg maar ook geen bol acacia deze heeft namelijk een lichtere stam en heeft een duidelijk zichtbare ent. Ik denk dat het een sterkers is maar os moeilijk te zien op deze foto. Bloeit de boom in het voorjaar ook ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding