Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke boom kun je gebruiken als een parasol?

Ik ben op zoek naar een boom die niet hoger dan ongeveer 2m wordt. En daaronder zet ik dan mijn tuinstoelen, zodat ik geen parasol meer nodig heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ook mooi is een pergola te maken en daar rozen of blauwe regen te laten groeien.
Of druiven,maar dan heb je wel last van insecten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een treurberk is daar uitermate geschikt voor. Die kun je goed in een parasolvorm laten groeien en door snoeien. Doordat ze geënt zijn op een andere stam (zoals die van mij) groeien ze niet meer in de hoogte, maar wel nog in de breedte.
Ik heb er zelf eentje in mijn tuin staan waar met gemak enkele tuinstoelen onder passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plataan die kun je mooi leiden zodat er een parasol vorm ontstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een dakplataan. Deze kun je kant en klaar, dus in parasolvorm, kopen in een pot. Er zit een soort hekwerk bovenop die er voor zorgt dat de parasolvorm behouden blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een linde, een catalpa en een plataan zijn geschikte bomen. Niet teveel insecten, veel groen en makkelijk in onderhoud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een trompetboom is zeer geschikt. Ook wel een catalpa of de bolcatalpa.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding