hoe kom ik van de urine lucht in mijn tuin af?

Ik heb twee hondjes die ook vaak lekker in de tuin mogen spelen en rennen, natuurlijk word er dan ook in de tuin geplast, wat ik verder niet erg vind. Maar als ik nu buiten kom hangt er zon vieze indringende lucht. Hoe kan ik deze uit mijn tuin krijgen?

Mijn hele tuin bestaat uit tegels.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
36.8K

Antwoorden (4)

wat ik zo lees is wat zou kunnen helpen:
-warm water met soda kristallen
-warm water met azijn in opgelost
fremar
10 jaar geleden
Eigenlijk zou je de honden eerst uit moeten laten voordat ze de tuin in mogen. Een hond bevuilt namelijk zijn territorium niet als daar geen dringende redenen voor zijn.

Twee spelende honden zullen dus niet in de tuin plassen als ze tevoren goed zijn uitgelaten.
Je voorkomt hiermee ook de eventuele aversie van je buren, want wat jij ruikt, ruiken zij ook. Het zal hen ergeren, omdat het jouw honden zijn, maar dit terzijde.

Maak dus je tuintegels drastisch schoon met een sopbeurt van soda/groene zeep en zorg dat het niet meer nodig is dat zij zich in de tuin ontlasten.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Vraagsteller : Wanneer je op GV een vraag stelt, kun je naast een antwoord rekenen op meer informatie om je probleem niet alleen op te lossen, maar ook te voorkomen indien mogelijk. Gaat het om huisdieren, dan is dat zeker te verkiezen boven 'slechts' een schoonmaakoplossing.

[ Citaat vraagsteller:] "dan kan ik een keer per maand de tegels schrobben en dan is het probleem opgelost."
Wat je nu van plan bent [ 1 keer per maand schoonmaken ] is niet de oplossing... zou je elke dag de vieze -stinkende- tuintegels onder handen nemen is het iets anders. Jouw probleem is dus dat je niet meer naar buiten durft, dat is heel vervelend, dan blijft het dus bij schoonmaken, wil je het echter effectief doen, zal je dit minstens 1 x per week moeten doen om stankklachten van de buren te voorkomen :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord Ivana: +
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+ ben het met Ivana en Jodokus eens Ja een tokkiebuurt is natuurlijk wel vervelend, maar als jouw tuin stinkt en je buren hebben er last van...straks krijg je zo'n tokkie aan de deur, ik weet niet of je daar op zit te wachten.
Probeer water met schoonmaak azijn 1op10 en alle lucht is weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Indien er geen honden meer plassen, gaat de lucht spontaan weer weg, omdat de bacterieën dit afbreken.
Dus hoef je niets te doen.
Laat je de honden er nogsteeds plassen, dan los je dit probleem nooit op, de urine trekt in het beton van de tegels en gaat enorm stinken.