Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb tuinstoelen die als ze lang buiten heb staan steeds meer het weer in slaat zie foto,sHoe kan ik ze weer schoon krijgen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
31K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Helaas is er geen milieuvriendelijk manier tegen het weer in stoelen te bedenken. Het speciale schoonmaakmiddel is chemisch en mijn methode is niet veel beter, maar wel veel goedkoper.
Tuinstoelen eerst schoonmaken. Dan een paar druppels chloor op een doekje en er even overheen wrijven. Het resultaat is verbluffend!
Ik doe dit al jaren zo. Het is een methode uit "oma weet raad"en al jaren door mij naar tevredenheid gebruikt

Ik heb nog een oude witte tuinstoel die ontzettend comfortabel is. Ik heb hem ruim twintig jaar geleden gekregen toen ik zwanger was van mijn jongste zoon. Hij staat altijd buiten en doorstaat weer en wind dapper, maar van tijd tot tijd zit het weer er in. Hij staat een beetje achteraf, want hij past niet helemaal bij ons houten tuinmeubilair, maar als ik echt lekker wil zitten, pak ik deze stoel.

Ter illustratie heb ik over een deel van de stoel een doekje met een paar druppels pure chloor gehaald (slechts een paar minuten werk) en daarna het resultaat op foto vastgelegd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

in de doe het zelf zaak kun je kunsstofreiniger kopen maar met gewone groene zeep krijg je ze ook weer als nieuw
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunststof stoelen gaan na verloop van tijd verouderen.
Aanvankelijk kan je ze nog wel opknappen met groene zeep of speciale kunststofreiniger, maar op den duur lukt dat niet meer, het matriaal is dan te veel verweerd.
Zulke oude stoelen heb ik wel eens overgespoten met verf, zag er heel leuk uit, moet je wel ieder voorjaar een keer doen.
Weggooien kan altijd nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker