Ik heb tuinstoelen die als ze lang buiten heb staan steeds meer het weer in slaat zie foto,sHoe kan ik ze weer schoon krijgen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
31K

Het beste antwoord

Helaas is er geen milieuvriendelijk manier tegen het weer in stoelen te bedenken. Het speciale schoonmaakmiddel is chemisch en mijn methode is niet veel beter, maar wel veel goedkoper.
Tuinstoelen eerst schoonmaken. Dan een paar druppels chloor op een doekje en er even overheen wrijven. Het resultaat is verbluffend!
Ik doe dit al jaren zo. Het is een methode uit "oma weet raad"en al jaren door mij naar tevredenheid gebruikt

Ik heb nog een oude witte tuinstoel die ontzettend comfortabel is. Ik heb hem ruim twintig jaar geleden gekregen toen ik zwanger was van mijn jongste zoon. Hij staat altijd buiten en doorstaat weer en wind dapper, maar van tijd tot tijd zit het weer er in. Hij staat een beetje achteraf, want hij past niet helemaal bij ons houten tuinmeubilair, maar als ik echt lekker wil zitten, pak ik deze stoel.

Ter illustratie heb ik over een deel van de stoel een doekje met een paar druppels pure chloor gehaald (slechts een paar minuten werk) en daarna het resultaat op foto vastgelegd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

in de doe het zelf zaak kun je kunsstofreiniger kopen maar met gewone groene zeep krijg je ze ook weer als nieuw
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunststof stoelen gaan na verloop van tijd verouderen.
Aanvankelijk kan je ze nog wel opknappen met groene zeep of speciale kunststofreiniger, maar op den duur lukt dat niet meer, het matriaal is dan te veel verweerd.
Zulke oude stoelen heb ik wel eens overgespoten met verf, zag er heel leuk uit, moet je wel ieder voorjaar een keer doen.
Weggooien kan altijd nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, met kunststofreiniger. Echt géén Cif of ander schuurmiddel gebruiken! Ook geen schuurspons.
De kunstofreiniger met een zachte spons inzepen, tot het weer eruit is. Even in laten trekken, dan lekker afspoelen met de tuinslang.
zie ook de link:
http://ikgabouwen.rnews.be/nl/life-and-style/wonen/buiten/tuinmeubelen/onderhoud-van-kunststof-tuinmeubelen/tip-1194519067506.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik altijd een hogedrukreiniger, werkt prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is dat het kunststof verweerd, verouderd en uiteindelijk vergaat door zonlicht. Waarschijnlijk kun je, door ze binnen te zetten een heleboel verwering vermijden. Heb je daarvoor geen ruimte dan kun je ze opstapelen en er een zeiltje overheen trekken of ten minste in de donkerste hoek van je tuin zetten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ze het beste schoonmaken met een sopje en warm water, veel water. en een kunststof reiniger. Deze maakt een laagje en probeert de verwering een beetje te vullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
H&G heeft daar prima spul voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schuurmiddel met bleek??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is maar één oplossing voor. Gezien het voorbeeld wat je toont. Haal bij de doe-het-zelf (Gamma, Praxis, Hubo, etc.) een kunsstofreiniger en maak deze schoon...

Gebruik hiervoor wel een (grote) zachte spons om de tuinstoelen eerst ligt voor te behandelen met een sopje. Daarna inwrijven totdat de kunststofreiniger zwart is geworden. Hierna schoon maken met een sopje en afspoelen met heel veel water...

En als je er aan kunt komen gebruik je de kunststofreiniger van GEM...

Succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan mischien eens proberen met de wonder spons van meneer proper (diene gom) ze hebben hem op het moment in de aldi ook zag ik net in het reclameblaadje in België