hoe krijg ik linia stapelblokken van beton (60x15x15cm) strak in 2 helften?

Bestaat er wellicht een stenenknipper die dit soort dikke betonblokken kan knippen/snijden? Andere ideeën zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
35.6K

Het beste antwoord

Je hebt de keuze tussen allerlei zaagmachines:
http://www.boels.nl/huren/steen-betonbewerken/zagen

Ik zou een 23 cm haakse slijper gebruiken met een diamanten slijpschijf.

Eerst rondom een paar cm inslijpen. (even lijntjes trekken met een winkelhaak)
dan doorslijpen of breken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik was al bang dat ik zo'n zaagmachine moet gebruiken. .hoopte dat er een grote stenenknipper of iets dergelijks zou zijn :) zagen zal nooit exact recht worden ben ik bang. De stenen moeten wel naadloos op elkaar aansluiten..perfectionist die ik ben. Ik ga het proberen. Nogmaals dank jackd en neuroclown!

Andere antwoorden (1)

Je zou een steenzaagmachine kunnen gebruiken, daarmee zou je ze wel aardig netjes door de helft kunnen zagen.