Ik had een vraag over de zwavelzwam aan Hippo gesteld: Het is een Amerikaanse Vogelkers. Hoe weerbarstig zijn die tegen deze parasiet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk dat je beter even terug kan gaan naar je vorige vraag en een reactie op het antwoord geven. Of stuur Hippo een Persoonlijk berichtje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha je vraag valt wel op zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als gast kunt je geen berichten sturen ;p

Het beste antwoord

Amerikaanse vogelkers of ook wel de bospest genoemd, is een vervelende boom, waar altijd wel wat mee is.
Zodra ze wat groter worden en een stam krijgen, komt er meestal de gomziekte in, hierdoor sterven takjes, takken en soms hele stammen, af, of zijn grotendeels dood.
Iedere boom die al ziek is en dood hout vormt, wordt vatbaar voor schimmels/ zwammen.
Is dit proces eenmaal begonnen, dan is er geen weg meer terug.
Dus maar de zaag er in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens, vogelkers is al niet zo'n sterke boom. Dat ie nu aangetast is, betekent dat er al iets aan de hand is. Dus of verwijderen, of toezien hoe ie vanzelf opgegeten wordt door de zwam...