Hoe komt een Egel in de slaapkamer?

Wij hebben een egel gevonden in een slaapkamer op de eerste verdieping. Kan een Egel zo hoog komen? via de trap of toch via boom naar het balkon? Ik heb de deuren van balkon en naar de tuin vaak open staan. Zijn ze misschien zo nieuwsgierig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.3K
bamibal
10 jaar geleden
Misschien gewoon meegenomen door een kat? Dat doen ze met muizen en vogels ook.
Rieneke1
10 jaar geleden
Nee joh bamibal, hoe zou een kat dat moeten doen?
Katten bemoeien zich niet met egels.
burgos
10 jaar geleden
Ze kunnen ook vliegen hoor.
burgos
10 jaar geleden
Geintje.

Het beste antwoord

Ik heb er vaak verbaasd van gestaan hoe goed egels kunnen klimmen, dus via de trap is geen enkel probleem voor het beestje.
Via een boom lijkt me zelfs voor een egel te moeilijk.
Of het nieuwsgierigheid is weet ik niet, maar ik weet wel dat egels vaak in 7 sloten tegelijk lopen, je moet ze vaak uit de meest bizarre situaties bevrijden.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/biologie/egels-traplopen.208216

Andere antwoorden (1)

Egels kunnen klimmen. Niet heel opmerkelijk, omdat ze in de natuur ook diverse obstakels tegen komen.

Via de link komt u bij een filmpje waarin te zien is hoe een egel een trap in huis beklimt.
AlphaLimaSierra