Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom komen grote spinnen altijd aan het einde van de zomer massaal in huis?

Het is elk jaar hetzelfde liedje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
Cryofiel
10 jaar geleden
Aan het begin van de zomer zijn het nog kleine spinnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan 's nachts over m'n gezicht lopen zeker, haha..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat is massaal? stuk of 1000? Of vier? Heb je een tuin? Klimop tegen de muur? Woon je op het platteland, met de grote boerenspinnen? of zijn het de trilspinnen, met een heel klein lijfje en hele lange poten?

Toegevoegd na 4 uur:
Spinnen overwinteren op vorstvrije plaatsen en dan ligt een open deur of raam voor de hand. Veel spinnen overleven trouwens die winterperiode in huis niet: ze verhongeren. Ik heb altijd een paar trilspinnen in de badkamer/ en altijd eentje achter de verwarming in de keuken.. Die houden van een beetje vocht en warmte, een graad of 20.
Als je een klimop tegen de buitenmuur hebt, daar schuilen ze ook voor de winter maar een woonhuis of vorstvrije schuur hebben ze liever. Als stadsbewoner heb ik nog nooit meegemaakt dat ze massaal mijn huis betraden; zijn het er een stuk of vijf, heel normaal. En de rest zie je niet eens, al zitten ze er wel.. De jonge spinnetjes komen einde winter, begin van de lente uit en dan is het tijd de familie buiten te zetten, dan overleven ze het wel....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de temperatuur buiten daalt zoeken ze de warmte van je huis op.
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden
Het betreft trechterspinnen, echte huisspinnen die jaarrond in je huis aanwezig zijn.
De herfst is echter de paartijd, en dan gaan de mannetjes rondrennen om een vrouwtje te vinden, en schrik jij je een hoedje.
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding