Staan er walnootbomen in de omgeving van Doorn?

Zo ja, waar?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Er moeten er genoeg staan, maar ik ken ze het best van vochtige voedselrijke plaatsen. Vaak in het rivierenland bij huizen en ook wel af en toe als parkboom. Je ziet er geen walnoten afvallen maar ze hebben ronde vruchten, zoals een kastanje, ongeveer die grootte, kaal, stevig, groen, beetje rozenbottelachtig. Het blad is sterk geveerd, lijkt op dat van een es. In Doorn zit ook het Gimbom arboretum, waar waarschijnlijk ook wel wat walnoten staan met een bordje erbij.
In het bos zul je er vergeefs naar zoeken, omdat ze uit Centraal Azie komen, dus het is altijd aanplant. Ik geef een fietstochtje van Cothen naar Wijk bij Duurstede en Amerongen de beste kans, om ze ergens onder aan de dijk aan te treffen, in de Betuwe zal de soort ook veel staan.