Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om peperplanten te vermeerderen door middel van bladstekken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bijna alle planten kan je niet vermenigvuldigen door bladstekken, ook pepers niet.
Ook is de tijd om pepers te gaan kweken. al voorbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan in theorie elke plant vermeerderen door te stekken maar in dit geval is het veel en veel makkelijker om te zaaien.
Niet alleen is het makkelijker het is ook stukken minder arbeidsintensief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het mogelijk om van elke plant bladstekken te maken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In theorie wel ja, het is alleen in sommige gevallen een nogal omslachtig proces met maar een kleine kans op succes. Wat maakt dat het in vele gevallen makkelijker is om te zaaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste soorten planten, kan je niet stekken door bladeren.
Bij b.v. vetplanten gaat dit heel goed, maar kan erg lang duren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste eddijst ik heb een plantenteler als buur en die spreekt je volledig tegen.
In theorie is het mogelijk om van elke plant stekken te nemen en deze tot een plantje te laten uitgroeien. Let wel ik zeg in theorie.
Dat het makkelijk is, is een ander punt maar mogelijk is het. Ook kan het lang duren alvorens je een plantje hebt en daarom is het in vele gevallen niet opportuun om een plant te stekken en is zaaien aangewezen.
Als jij een snelgroeiende peperplant of een die grote of veel pepers produceert wil je deze natuurlijk graag klonen, zodat je nog een of meerdere snelgroeiende of hoge opbrengsten krijgt, bij pepers lijkt mij het beste om gewoon een jonge, niet hout-achtige scheut af te knippen en deze te wortelen, en niet bladstekken te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding