tegen coloradokever,Calypso gebruiken? maar is dat ook schadelijk voor de andere planten (vaste)

weet men ook de prijs??van Calypso

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

LGA is wel vrij drastisch.
Als je een klein moestuintje hebt kan je het volgende eens proberen:
's ochtends en 's avonds met een glazen bokaal in de hand de rotbeesten welvangen. Niet alleen de volwassen beesten maar ook de larven en als je een blad tegenkomt waar er eitjes opzitten pluk je dit ook af en gooi je alles in je bokaal.
Om de beestjes nadien het spreekwoordelijke hoekje om te helpen gooi je er een beetje methylalcohol over. Na een vijftal minuten zijn de beestjes naar de coloradokeverhemel.
Dit is wel een vrij arbeidsintensieve manier maar mijn vader paste dit al toe en dat doe ik ook nog steeds maar de kevers worden op deze manier in bedwang gehouden zonder liters en liters insecticide.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Normaal gesproken zal een insecticide niet nadelig zijn voor planten. Het is echter wel raadzaam om een proefbespuiting uit tevoeren op een mindere plek.