hallo, wij hebben veel mos tussen de klinkers ,roundup werkt niet heeft iemand nog een goede tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
11.3K

Het beste antwoord

Het mos kan niet tegen schoonmaakazijn ! Dat erop spuiten en evt herhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Roundup is geen fijn goedje....

- Kokend water er overheen gieten.
- Mos + grond uit de naden wegsteken en hervullen met bestratingszand.
- Indien klein stukje: naden vullen met voegspecie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn man (hovenier) zegt dat het dan waarschijnlijk 'levermos' is en daar is niet echt een middel voor in de handel. Uitsteken is eigenlijk het enige wat je ermee kan doen. Van roundup word het wel even bruin maar daarna weer groen en gaat het niet dood van dus heeft niet zoveel zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik vaak de elektrische verfbrander en dan ga je alle voegjes langs en door de warmte gaan de plantjes na een paar dagen dood, vegen en hij kan er weer even tegen. Tja een stom gezicht maar het werkt wel, in sommige gemeentes doen ze het met stoom omdat het milieu vriendelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een speciale onkruidbrander is het zo weg (zie foto).
Natuurlijk moet je dat wel bijhouden, maar je kunt blijven staan en het is zo gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het spuiten met gif, wordt de grond ongeschikt voor onkruid, maar zeer geschikt voor levermos.
Dus eigenlijk heb je dit gekregen door het spuiten.
Met schoonmaakazijn is het wel dood te krijgen, moet wel een droge dag zijn, liefst met veel zon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: schoonmaakazijn (erg goedkoop bv bij Aldi) en dan niet de dop eraf draaien, maar er bovenin met een priem een gaatje in prikken. Zo heb je een spuitbus (het zit altijd in makkelijk inknijpbare plastic flessen) waarmee je zeer gericht op het mos kunt spuiten en niet erbuiten. Anders moet je het hele betegelde deel doen, omdat waar azijn op komt het schoner wordt, en dan krijg je kleurverschil op je klinkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist ja, gaatje er in maken, werkt prima.
Als het enkele dagen en liefst verschillende dagen droog is dan kun je het mos behandelen met schoonmaakazijn. Herhaal het de dag daarna nog een keer en bekijk over enkele weken het resultaat. Wel schoonmaakazijn gebruiken, geen gewone azijn dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afgietsel van aardappelen erover gieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MIjn moeder giet altijd de aardappelen af, over het groen van de tegels. (wel gevaarlijk) Is erg doeltreffend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat dood... Net als van vergif maar dan milieu vriendelijker.
10 liter water in een gieter, vermengd met één kilo soda en één kg zout. Dit erop gieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kalk! Heel makkelijk verkrijgbaar bij de tuinhandel. Mos houdt van zure grond, en helemaal niet van kalk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook de tegels verwijderen en op de aarde een soort bouwplastic leggen(om onkruid tegen te houden) dan de tegels op dat plastic leggen
er verschijnt na een tijdje wel wat mos maar dat oogt ietwat natuurlijk .