bloei uitstellen Wietplantjes?

ik heb 2 hele leuke wietplantjes, 7 weken oud en 20 cm groot maar volgens mij krijgen ze nu al toppen..

ze mogen van mij eigenlijk wel iets groter worden voor er toppen in komen..

hoe moet ik dat doen?

oja ze staan gewoon voor het raam zonder lamp en dergelijke

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De bloei van de meeste planten worden geregeld door de temperatuur en de hoeveelheid ( lengte) daglicht, zijn deze gunstig om bloemen te vormen, dan kan je dit niet stoppen, alleen door de groeiomstandigheden te veranderen heb je misschien kans Heel vaak houdt men geen rekening met dit soort zaken en zaait met te vroeg, dus krijg je te vroeg bloemen, ben bang dat je nu niets meer kan doen, de top van de plant is immers al een bloeitop geworden.

je moet ze juist niet voor het raam zetten je moet ze op een donkere plek zetten waar helemaal geen licht komt dat heb ik geleerd tijdens een biologie proef...en je zult zien dat ze sneller gaan groeien

Bronnen:
biologie proef

Je moet ze zo donker mogelijk zetten zodat ze 'hard hun best' gaan doen om zoveel mogelijk licht te krijgen. Als je ze daarna zoveel mogelijk licht geeft zullen ze heel snel heel veel groeien. En haal de onderste bladen weg zodat veel energie naar de stem/stam gaat. (Dit is zo bij bijna alle bloemen)

Een wietplant begint met bloeien zodra ze minder uren licht krijgt. Een wietplant groeit met 18 uur licht en 6 uur duisternis, ze zal in de bloei gaan op het moment dat de 12 uur licht en 12 uur duisternis krijgt. Dus bovenstaande antwoorden kloppen niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100