Wat voor bloem is dit?

Zie foto

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een antizwaartekracht hyacinth.

Het beste antwoord

Een Hyacint.

Toegevoegd na 58 seconden:
Na de bloei in de tuin zetten en volgend jaar komt hij dan weer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ook een verdraaide nek nu? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
som, mijn dank is groot, grinnik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan ;o)

Andere antwoorden (4)

een hyacinth.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we zeggen, mijn hoofd staat wat overdwars, ha,ha. ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een plusje.
Dit is een Hyacinth
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje, we waren tegelijk.
een hyacint en een mooie ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen bloem, dat is een hele plant. En zo te zien een hyacint (soort).

Ik zou hem wel rechtop zetten ;o)

Bloemen worden doorgekweekt op specifieke raskenmerken.

Toegevoegd na 2 minuten:
De kenmerken lijken naar mijn mening het meest op een witte parel hyacint.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wikipedia:

"De hyacint (Hyacinthus orientalis) is een bolgewas uit de aspergefamilie (Asparagaceae). De plant is afkomstig uit het oostelijke Middellandse Zeegebied (Midden-Turkije tot Libanon). De soort bloeit in Nederland buiten van maart tot mei. Een enkel bloempje wordt een nagel genoemd.

De bol heeft een doorsnede van 3–7 cm. De langwerpige bladeren zijn 15–35 cm lang en 1–3 cm breed. Ze groeien vanuit een bladrozet aan de voet van de plant. De centrale stengel draagt twee tot vijftig geurende bloemen en wordt 20–45 cm hoog. De bloeiperiode valt vroeg in het voorjaar..."

"... Er zijn meer dan tweeduizend cultivars ontwikkeld. De kleuren variëren: wit, blauw, geel, roze, rood en paars. Ook is de selectie er op gericht geweest het aantal bloemen per plant te verhogen tot veertig tot honderd bloemen per plant..."

Toegevoegd na 19 minuten:
Kortom, het is een plant van de soort Hyacinthus orientalis. De cultivar lijkt op "witte parel", maar kan ook weer een variant hierop zijn. De plant bloeit mooi met kleine trosjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er nu weer fout aan mijn antwoord? Ik geef de soortnaam in het Nederlands, goed geschreven zonder H aan het eind. De Latijnse naam en de mogelijke cultivar naam (ras). Graag een toelichting!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks fout maar misschien het feit dat het antwoord al vele keren is gegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gaf die 10 sec. na de vorige (zonder dat ik überhaupt antwoorden heb gezien) met ontzettend veel aanvullende informatie. Daarnaast geeft ik ook de varieteit weer. Ik zou zelf mijn antwoord wel verwijderen als het identiek is zonder extra of meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, dat prikt zeg!
Maar kijk, 5 antwoorden binnen 4 min.
het zijn de mindrukkers die dat niet snappen, alle 5 hebben ze het antwoord van de ander niet kunnen lezen, voordat ze hun eigen antwoord plaatsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef iedereen gewoon lekker een plusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij een plusje hoor. Natuurlijk was jij bezig met het geven van je uitgebreide antwoord, terwijl wij slechts een paar woorden invulden. Moeten er minimaal 10 zijn heb ik gemerkt :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is nieuw, om te voorkomen dat mensen alleen maar "ja" of "nee" invullen. Die antwoorden mogen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, Som, het eerste volledige antwoord.
Dat het een hyacint is is in dit geval wel HEEL overduidelijk, dus alleen al voor de extra info een plus.