De passiebloem, Passiflora, is een geheel andere bloem dan de clematis.
Op jouw foto staat een Clematis carnival.
Een blauwe passiebloem, Passiflora caerulea, ziet eruit zoals op de door mij bijgevoegde afbeelding.

Toegevoegd na 32 minuten:
De clematis behoort tot de familie van de Ranunculaceae.
De passiebloem zit in de familie der Passifloraceae.
Het zijn dus ook verschillende families.
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 jaar geleden
Sonaya
10 jaar geleden
Klopt, heb me vergist. Maar ondanks dat blijft mijn vraag van kracht. Heb de foto verwijderd. Naast de plant die op de foto stond, staat nóg een clematis en op het kaartje staat "Margaret Hunt". Daar staat ook een foto op en de bloem lijkt precies op de bloem die ik op de foto had. Weet je zeker dat dat een Carnival is? Of kan dat óók een M.Hunt zijn (misschien lijken ze veel op mekaar)? Maar is passiebloem nou een clematissoort of niet? :)
Sonaya
10 jaar geleden
Edit: O nee...M. Hunt heeft toch iets andere bloemen zie ik nu.