mag je zelf een krulwilg weghalen?

Wij hebben in de tuin een grote krulwilg staan, hoger dan het huis zelf. (Nog van de vorige bewoners). Nu willen wij die boom graag weg halen, aangezien wijzelf en de buren veel last hebben van de boom. Mogen we dit zelf doen, heb je hier een vergunning voor nodig, of doet de gemeente dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Iedere gemeente heeft regels voor het weghalen van bomen. Of er een vergunning nodig is, hangt meestal af van de dikte van de stam op een bepaalde hoogte. In mijn gemeente moet je bijvoorbeeld een kapvergunning aanvragen als de stam van de boom op 1 meter hoogte dikker is dan 15cm.
Als je de vergunning hebt, moet je zelf (laten) zorgen voor het weghalen van de boom.

Je moet dus even informeren bij de gemeente.
bamibal