Wat kan men het beste doen met opgeschoten groenten in de tuin?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het ligt er natuurlijk veel aan over welke groenten je praat. Als je bijvoorbeeld kelen of raapstelen hebt dan kun je deze groenten tot wel drie keer oogsten. als je het hebt over spinazie dan kun je deze maar 1 keer oogsten en moet je weer opnieuw zaaien wil je nog meer spinazie krijgen. Selderie kun je het hele jaar oogsten evenals bieslook en knoflookbieslook. Ook Lavas kun je het hele jaar door oogsten en mocht er zaad inkomen dan snijd je alles helemaal af en het groeit opnieuw.

Toegevoegd na 5 uur:
Kelen is dus inderdaad het Zuid-Nederlandse woord voor raapstelen en misschien ook wel het vlaamse woord voor deze heerlijke groente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Is kelen het Vlaamse woord voor raapstelen?

Andere antwoorden (1)

Of wel gewoon op de compost gooien of wel kun je er misschien er zaad van nemen ,als je ze in bloem laat komen , bij sommige groenten kan dat makkelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u wel, hoe gaat dat dan, wanneer moet je het zaad verzamelen en hoe bewaren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de bloemetjes ervan verwelkt zijn voel je dat er sommige hard zijn en sommige niet. Die stelen ervan moeten laten bruin worden en daarna kun je ze afsnijden . Kun ze omhoog hangen of ergens in doen , donker maar zeker droog houden. vb zoals sla , of als je toevallig rotte tomaten hebt dan haal je gewoon het binnenste eruit de platte pitjes dat is het zaad , die kun je ergens laten drogen of direkt in de grond stoppen.